دلال فرهنگی را بشناسید!

تجربیات تحقق 8✍️
#دلال_فرهنگی
این موجودات فعال و پر جنب و جوش کارشان واسطه گری بین کلونی قدرت،پول واعتبار و فعالیت فرهنگی پیشگام است.
این طرف یک عده جوان مخلص و خوش فکر شهرستانی آن طرف غالبا یک بچه زرنگ تهرونی 🙊
این گونه از فرهنگی کاران خیلی خوب کارهای دیگران را جزء کارهای خودشان و ثمره تلاششان می شمارند.
در بعضی اوقات دیده شده حتی خود تیم اصلی موسسه فرهنگی را ندیده اند و بجزء چند برگه گزارش از آن اطلاعی ندارند ولی برای جلسه بافلان مدیر کلان،طوری آنرا ارائه داده که مسئولین موسسه هنوز فکشان بر زمین است🤔 ساختن کوه ازکاه،بیشترین توانمندیشان می باشد.

این دسته تا جایی پیش می روند که شاید دیده باشید گزارش خودت را به خودت می دهند ولی با کیفیت دالبی🗣
عمدتا خوشحال هستند و مسرور چون همیشه جوانانی هستند کم رو و کم ارتباط که کارشان به این دلالان گره خورده...
بدترین گونه از دلالان فرهنگی آقازاده ها هستند که متوهم اند وفکر می کنند همین که با آنها درارتباطی خیلی خوشحالی😭

این دلالان بعضی وقتها کارشناسان و مدیران میانی ارگانها هستند که برای خوش خدمتی این موسسات را معرفی ومعطل مدیران کلان می کنند.😡
فکرنکنید که دلال فرهنگی مدیریت بلد نیست دلال فرهنگی یک مدیر بی مسئله و بی دغدغه است که خودش هیچ اقدام میدانی و #تحققی ندارد
او درصد میگیرد(حداقل ده درصد)یا بجای درصد گزارشتان را میدهد.
البته شما چاره ای ندارید چون اگر اونبود کارتان در جمع کوچکتان می ماند..شماهم که بدون سرمایه رشدی نمی کردید پس مجبورید...میفهمی مجبور...😔
واسطه گران فرهنگی ذائقه مدیران کلان،اولویتها وضرورتها را خوب می شناسند.این افراد بیشتر جبهه،ستاد وقرارگاه می زنند وراههای چندساله را چندشبه طی می کنند.
اشکالش همین است گزارش که #متورم می شود مدیران #متوهم

دلال فرهنگی مرایاد شکیب در سریال باران می اندازد.
از ستاد قرارگاه وجبهه اگر #اهل #تحقق نباشند چیزی جزء #تخیل صادر نمی شود.
#مردم منتظر کار #علی_الارض هستند نه علی السماء
کمی به فکر #تحقق واقعی باشیم نه واسطه گری.

عضویت در کانال اندیشه تحقق:
@ANDISHEYETAHAGHOGH




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 شهریور 1396  ] [ 12:09 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

اولین شهید مسجد محله

📌 اولین شهید مسجد

میرزا محمد غفاریان اولین شهید مسجد و محله‌مان بود.
براتعلی از ماجرای شهادت دوستش بهترین استفاده را در راه ترغیب جوان‌ها کرد.
با کمک رفقا مراسم باشکوهی ترتیب داد و مردم هم از این کار به خوبی استقبال کردند. 
می‌خواست دیگران هم به دفاع و شهادت راغب بشوند؛ بدانند ماجرای ایثار چیست و بروند سوی جبهه‌ها. جواب هم گرفت.
آخرهای مراسم که همه مشغول جمع و جور کردن وسایل و گرفتن عکس یادگاری بودند، متوجه غیبت براتعلی شدم.
به دیواری تکیه زده بود و به تصویر رفیق شهیدش نگاه می‌کرد. چیزی هم زیر لب زمزمه می‌کرد. دقیق که شدم، شنیدم می‌گفت: « میرزا محمد... به خدا قسم انتقام خون به ناحق ریخته شده‌ات را می‌گیرم.»
همان‌جا دستم آمد که ماشال، لیاقت پیوستن به دوستان شهیدش را دارد. بعد فهمیدم هدفش از برگزاری آبرومندانه‌ی تشیع و مراسم دوستش، چیز دیگری هم بود. جواب هم گرفت.

📚کتاب شهید ماشال
انتشارات ابراهیم هادی
مسجد امام حسین پایگاه بسیج رسالت
@sh_mashal




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 شهریور 1396  ] [ 12:08 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

مخالفت با خویشاوندسالاری را از علی بیاموزیم

✍️مخالفت با خویشاوند سالاری! 
  
✅امام علی ۵۱ نماینده و کارگزار در مناطق متعدد مملکت داشتند که در میان آنها چهره هایی از مهاجران، انصار، یمنی ها، نزاری ها، عراقی، حجازی و ... به چشم میخورد. 
اما در لیست کارگزاران امام علی، هیچ نامی از حسن، حسین، محمد حنفیه (فرزندان علی) عقیل(برادر علی) عبدالله بن جعفر(داماد علی) و سایر بستگان به چشم نمی¬خورد.
این در حالی است که در جنگ ها و موقعیت های خطرناک، امام علی و بستگانش همیشه پیشگام بودند

حالا این را با شرایط فعلی ایران بسنجیم نتیجه آیا صددرصد برعکس نخواهد بود؟؟

فاین تذهبون!!

بازنشر از گروه‌های تلگرامی




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 شهریور 1396  ] [ 01:31 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

تحلیل محتوای کتاب فارسی ما واقعاً چه چیزی را یاد می‌دهد؟

این مطلب را دکتر حسام‌الدین آشنا در کانالش بازنشر کرد. البته از جهت پاسخ و نظری که دکتر سجاد مهدی‌زاده به آن داده است، در نامه دین و فرهنگ منتشر می‌شود.
تحلیل محتوای کتاب فارسی اول دبستان سه کشور
✅کودک ایرانی «اطاعت» یاد می گیرد، کودک آلمانی «پیشرفت» و کودک چینی «مهرورزی»
 
 عصر ایران- علیرضا عابدین (روان شناس) در پژوهشی به بررسی و تحلیل داستان‌های کتاب فارسی کلاس اول در ایران و مقایسه آن با داستان‌های کتاب زبان کلاس اول در دو کشور شرقی و غربی یعنی چین، به عنوان نماینده فرهنگ جمع‌گرا و آلمان، به عنوان نماینده فرهنگ فردگرا پرداخته  است.

او به این منظور تمامی داستان‌های کتاب فارسی اول ابتدایی در ایران، شامل ۵١ داستان منتشر شده در سال ١٣٩١، همچنین ۴۴ داستان از داستان‌های کتاب کلاس اول چین و ٢۶ داستان از مجموعه چهار کتاب کلاس اول آلمان را به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب کرده است.

 در این پژوهش، تحلیل روان‌شناختی با استفاده از یکی از معتبرترین آزمون‌های فرافکن تحلیلی - یعنی آزمون اندریافت موضوع که یکی از مناسب‌ترین آزمون‌ها برای تحلیل داستان است - انجام گرفته تا مشخص شود چه موضوعاتی در قالب تم اصلی داستان، چه نیازها و چه فشارهای محیطی توسط این کتاب های درسی به کودکان القا می‌شود و این موضوعات چه تفاوتی در دنیای شرق وغرب دارند.

 نتایج این پژوهش نشان می دهد نیازهای «پیروی » و اطاعت در ایران، «پیشرفت » در آلمان و «مهرورزی » در چین، سه نیاز اول و اصلی در سه کشور هستند. نیاز به «پیروی » و اطاعت  به دو نوع «تسلیم » و «احترام » تقسیم شده است.

 پرتکرارترین نیاز در ایران، «پیروی » از هر دو نوع و البته در بیشتر موارد از نوع «تسلیم » و در چین و آلمان فقط از نوع دوم یعنی «سپاس گزاری » است.

 نیاز «مهرورزی » پرتکرارترین نیاز در چین است که به شدت با ساختار جمع‌گرای شرقی مطابقت دارد. در مرتبه‌های بعدی نیاز «فهمیدن » و همچنین نیاز به «ارائه و بیان » در چین قراردارند.

به طور خلاصه می‌توان گفت کودک چینی به دنبال آن است که مهر بورزد، بفهمد و بفهماند. بعد از این سه نیاز که اساسا در ارتباط با دیگران (نیازهای جمعی) معنا پیدا می‌کنند، نیازهای شخصی‌تر مثل «پیشرفت » و «بازی » در چین، ظهور می‌کنند.

این در حالی است که  بروز نیازها در آلمان درست  وارونه چین است. در آلمان نیاز به «پیشرفت »، «بازی» و «شناخت » که نیازهای فردی و معطوف به خود هستند، در درجه اول قرار دارند و بعد از آنها نیاز «پیوندجویی » ظهور می کند.

 بنابراین کودک ایرانی می‌آموزد طلب‌کننده و گیرنده (تلویحا مصرف کننده و تنبل) باشد؛ کودک چینی اما می‌آموزد دهنده و بخشنده (تلویحا تولیدکننده و کارگر) باشد در حالی که کودک آلمانی اساساچیزی طلب نمی‌کند (تلویحا استقلال طلب) و حتی می توان گفت تا تا حدی دهنده است.

بر این پایه می‌توان نتیجه گرفت کودک ایرانی در کتاب درسی خود یاد می‌گیرد که مطیع و سربه زیر باشد. نگاه کودک ایرانی یا به سمت پایین است و یا از پایین به بالا نگاه می‌کند.
 
نگاه کودک چینی به اطراف است و یک نگاه دایره‌وار دارد، ولی کودک آلمانی یک حرکت و نگاه رو به جلو و هدف مند دارد. او به یک نقطه و هدف چشم می دوزد و تنها برای رسیدن به‌ آن در یک خط سیر مشخص می کوشد و در نهایت هم موفق است.
asriran.com

نظر دکتر سجاد مهدی‌زاده درباره متن بالا:

البته برای اظهار نظر دقیق باید هم کتاب ها و داستان های مورد استنادش را دید هم تعاریف ایشان از اطاعت و مهرورزی
ولی چند نکته به نظر میرسه
اولا. تربیت کودک منحصر به کتاب فارسی و البته  کتاب اول دبستان نیست که محقق نتایج عجیب و غریبش را ارائه کرده و تعمیم داده این نگاه را به کل نظام اموزشی تربیتی
ثانیا. هرچند ساختار اموزشی و تربیتی ج.ا.ا پر اشکال است و بعید میدانم عقلانیت خاصی پشت این داستان ها باشد😂 ولی اگر هم حرف محقق درست باشد لازم به تقدیر و تحسین است. در نظام تربیتی منتج از روایات ظاهرا تاکید بر اموزش اطاعت و تادیب در هفت ساله دوم است. لذا اطاعت امر وحشتناکی نیس که اینگونه نقد شود
ثالثا. این که اطاعت منجر به مصرف کنندگی و تنبلی است هم از غرائب تفسیر محقق از این مفهوم تربیتی است.
رابعا. بنده چین نبودم ولی در حدی که برخی رفقای زیست کرده در چین نقل میکردند اتفاقا جامعه چین خصوصا شهرهای بزرگ به شدت خشک و بی روح است و شواهد جالبی نقل میکردند. لذا یا چینی ها هم موفق نشدند مفهوم مورد ادعای محقق این نوشتار را ترویج کنند. یا محقق کلا با عینک خودساخته به تفاسیری شاذ دست زده است




ادامه مطلب
[ شنبه 4 شهریور 1396  ] [ 11:16 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

داشته‌ها و بهره‌ها؛ ما و آن‌ها

بسم الله الهادی

در جریان فتنه 88 کشته شدن فتنه آلود ندا آقاسلطان چه بهره رسانه ای و اجتماعی برای ضد انقلاب داشت؟ چه موج عمومی ایجاد شد؟ کار به جایی رسید که هر چه دفاع می کردیم باز هم عده ای باور نمی کردند.

فتنه گران با کشتن یک نفر، نظام را به چالش کشیدند اما ما با ظرفیت شهید حججی چه کردیم؟ چه موجی ایجاد شد؟ چقدر بر طرفداران انقلاب و جبهه مقاومت افزوده شد؟

داشته های ما زیاد و بهره ما از آن ها اندک است...

🆔@Jabbarpur




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 2 شهریور 1396  ] [ 11:15 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

سیاستگذاری فضای مجازی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

گزارش راهبردی «سیاستگذاری فضای مجازی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» به همت مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی منتشر شد. در مقدمه این گزارش میخوانیم:

گزارش پیش رو بررسی دیدگاه رهبر معظم انقلاب در حوزۀ سیاستگذاری فضای مجازی است. روش کار تحلیل محتوای سخنان ایشان در دوران زعامت و از هنگام پدید آمدن موضوع فضای مجازی است. پس از بررسی سخنان رهبر معظم انقلاب، نگارنده به سه حوزۀ کلی فرصت‌ها، تهدیدات و سیاست‌های فضای مجازی از دیدگاه ایشان دست یافت که هرکدام به‌صورت مفصل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

متن کامل این گزارش را از http://yon.ir/kpnAk دریافت کنید.
http://tarbiateslami.com/dp/sites/files/posts/1503292575-U4-N615.jpg




ادامه مطلب
[ دوشنبه 30 مرداد 1396  ] [ 02:25 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

یک جمله حکیمانه از شهید بهشتی

عصرانه
قابي از تاريخ بدون شرح:
آيت‌الله محمد حسيني بهشتي: «ممکن است یک روحانی زندگی‌‌اش را خیلی ساده و پارسایانه کند؛ ‌این آسان است و خیلی مشکل نیست. ممکن است از سر خیلی چیزها بگذرد، اما سر ریاست و آقایی و صلوات ختم کردن‌ها پای خیلی‌ها لغزیده و می‌لغزد.»
منبع: كتاب «حق و باطل از ديدگاه قرآن» ص١٤٢
@jafarshiralinia
دعوتيد به خواندن چند نكته تاريخي تازه در كانال نكته‌هاي تاريخي




ادامه مطلب
[ شنبه 28 مرداد 1396  ] [ 06:07 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

فهم قضیه حصر سران فتنه با یک مثال ساده

🔴 حصر عفونت های کندویی با برموم، استعاره جالبی برای توضیح #حصر مهدی کروبی 

✅ برموم یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک های جهان است که زنبورها آن را تولید کرده و برای ضدعفونی کندو استفاده می کنند. زنبورها به محض مواجهه با عفونت های سهمگین آنها را با برموم فریز می کنند تا ارتباطات ارگانیکش را با کندو از بین ببرند. "فریز عفونت" در شرایطی اعمال می شود که یا از بین بردن آن در کندو ممکن نباشد و یا هزینه های انهدام و انتقال عفونت به بیرون از کندو زیاد به نظر برسد؛ به نحوی که طی شدن فرایندهای معمول در انتقال عفونت به بیرون موجب انتشار عفونت و تکثیر آن در فضای کندو گردد. در چنین موقعیت هایی زنبورها به شکل غریزی از "برگ برنده برمومی" خود استفاده می کنند. آنها ابتدا عفونت را #حصر می کنند  تا تدریجا ضعیف و منهدم شود و یا در پوششی امن از برموم زمینه اخراج آن از کندو را بدون کمترین خطر اشاعه ای فراهم آورند.

✅ سیاست اسلام در مواجهه با برخی اهل بغی های دانه درشت-همانها که می خواهند از درون نظام و از طریق مصرف بِرَندها و اعتباراتی که نظام اسلامی در اختیارشان قرارداده برای براندازی همان نظام اقدام کنند- مبتنی بر نوعی #حصر برمومی است. برخورد با #باغی های درشت بواسطه برخورداری ایشان از ارتباطات ارگانیک گسترده با نخبگان نظام اسلامی و نیز بدنه های اجتماعی وابسته و هوادار پیچیده تر از سایر مجرمان و حتی سایر باغیان است. عفونت ساطع از آنها به دلیل قرارداشتن در قلب کندویی حکومت هم بسیار خطرناک و کشنده است و هم میل مدامی به تکثیر و انتشار دارد. لذا از یک طرف انهدامِ درجا- بخوانید محاکمه و اعدام بلافاصله - می تواند به محیط کندو آسیب های جدی بزند و از طرف دیگر انتقال او به بیرون کندو مطابق نُرم های معمول انتقال -بخوانید طی شدن فراینددادرسی و محاکمه- می تواند به انتشار عفونت و ویرانی کندو بیانجامد. در این شرایط عاقلانه ترین کار فریز عفونت-بخوانید #حصر آن- تا استحاله و یا انهدام قطعی است.

✅ مهدی کروبی یک باغی درشت است. بغی شبیه #بدعت گناه قوی و سهمگینی است که فقط با عکس العمل های سهمگین و قوی کنترل می شود. وقتی عنصری حکومتی به اعتبار اعتمادی که نظام اسلامی به او دارد امکان تهییج انتخاباتی و ارتباط گیری وسیع و سیلابی با افکار عمومی را پیدا می کند و سپس در چرخشی کاملا خیره سرانه و ناجوانمردانه نیروهای برآمده از آن امکان را به سمت مبدا اعتبار هدایت نموده و باصطلاح #بغی می کند، شایسته شدیدترین مجازات هاست. اینکه اسلام علی رغم تحفظ شدیدی که بر رعایت دقیق تشریفات دادرسی متهمان دارد اما در مورد  "اهل بغی" دست حکومت را برای اعمال مجازات بدون دادرسی بازگذاشته یعنی سیاست اسلام در برخورد با جرم بغی شدیدترین سیاست جزایی است.  اسلام برای آنها که خنجر از پشت میزنند مجازات بدون محاکمه در نظر گرفته است.  

✅ حصر اهل بغی بدون طی تشریفات دادرسی، علاوه بر منطبق بودن با مصلحت اجتماعی-چنانچه توضیح آن گذشت- از منطق حقوقی روشنی هم برخوردار است. باغی قهّاری چون مهدی کروبی که تمام قد در برابر حکومت ایستاد و زیر بار هیچیک از نظامات قانونی اداره کشور و سیستم های حقوقی حل و فصل دعاوی نرفت تا جاییکه ایده لشکرکشی خیابانی را به همه مکانیزم های حقوقی پیگیری مطالبات ترجیح داد چگونه است که اکنون از پذیرش فراینددادرسی نظام اسلامی و تمکین بدان سخن می گوید؟ او که نظر وزارت کشور با قریب به ۱۰هزار کادر و شورای نگهبان با ترکیب ۶ فقیه شهیر باسابقه و ۶ حقوقدان برآمده از رای مجلس و نیز توصیه های جدی شورای عالی امنیت ملی را نپذیرفته است چگونه اعلام می کند که به حکم هر قاضی منصوب حکومت سرتعظیم فرود خواهد آورد؟ او که اساس نظام را در حد شمشیرکشیدن برآن قبول ندارد چگونه حکم قاضی منصوب نظام را روی چشم می گذارد؟ اگر او تا این حد حاضر به تنازل است چرا همان تنازل را در مورد دعواهای قبلیش با حکومت انجام نمی دهد؟ معلوم می شود که هدف او مثل هر باغی قهّاری نه تعیین تکلیف و نه حتی تمکین به محاکمه بلکه ادامه روند سرکشی و انتشار عفونت های فتنه اندود است. 

✅ بغی پدیده پیچیده و مکّاری است که حصر یکی از بهترین راههای کنترل آن است. امیرالمومنین علیه السلام برخی باغیان دانه درشت #جنگ جمل را که از مهلکه جنگ جان سالم به در برده بودند از طریق #حصرخانگی بدون محاکمه مجازات کرد. سردمدار اصلی باغیان در جنگ جمل با حکم حکومتی علی علیه السلام نه تنها مجبور به حصر خانگی شد بلکه در مسیر انتقال از محل نبرد تا مدینه هم در حصر بود و حق هیچگونه ارتباطی با دیگران نداشت. تدبیر حضرت برای انتقال یک #زن باغیه از محل جنگ جمل در حوالی بصره به مدینه، استخدام فوجی از زنان بود که وی را در حصری زنانه از بصره به حصرخانگی در مدینه هدایت کنند. این زنان حصرکننده به  دستور حضرت برای حفظ امنیت در طول مسیر از پوشش مردانه استفاده کردند.

نوشته حجت‌الاسلام دکتر علی جعفری

@jafariali_58




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 مرداد 1396  ] [ 07:34 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

شباهت ظاهری با شهید محسن حججی

مارا به سر هوای شهیدان بی سر است

از سر گذشته ایم که بر این سریم ما...

صوت این بیت را با صدای حاج میثم مطیعی بشنوید (+)meysammotiee.ir/post/589

کاری از کال‌گراف kaalgraph.ir/post/166

به من گفت: شما که شبیه شهید #حججی هستید!
اولین نفر نبود که از این شباهت می‌گفت.
امید که شباهت ظاهری به شباهت باطنی و هم‌نشینی اخروی بینجامد.

Pavaraqi.ir




ادامه مطلب
[ سه شنبه 24 مرداد 1396  ] [ 09:48 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]