سکوت معنادار

وقتی مکه در سال هشتم هجری به دست مسلمین فتح شد، رسول اکرم صلی الله علیه و آله دستور عفو همگانی صادر کردند. اما فرمودند عبدالله(برادر رضاعی عثمان) را هرجا گیر آوردید بکشید حتی اگر خود را به پرده ی کعبه چسبانده باشد.

 

 

این شخص ابتدا مسلمان بود ولی بعد مرتد شد و به مکه فرار کرد و شروع کرد به خدا و پیامبرش دروغ بستن.

 

 

وقتی عبدالله دستور قتلش را شنید به برادرش عثمان پناه برد و از او خواست که نزد رسول خدا واسطه شود تا او را نکشند.

 

 

عثمان برادر را برداشت و نزد پیامبر آورد و از رسول اکرم طلب بخشش و گذشت برای برادر مرتد خود کرد.

 

 

رسول اکرم صلی الله علیه وآله مدتی طولانی سکوت کردند و سپس سربلند کرده و رضایت دادند.

 

 

با اینجای ماجرا کار دارم:

 

 

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله رو به اصحاب کردند و فرمودند:

 

 

می دانید چرا مدتی طولانی سکوت کردم؟

 

 

منتظر بودم یکی از شما بلند شود و سر از تن عبدالله جدا کند.

 

 

(صفحه 192و193،کتاب سقیفه،علامه عسکری)

 

 

آری امام جامعه همیشه حرف خود را صریح نمی زند، یا مصلحتی را می بیند یا مقامش اقتضای سخن گفتن نمی کند، این تویی که با بصیرتت باید تشخیص به موقع و صحیح داده و عمل کنی و الا بعد از آنکه همه چیز روشن شد هنری نکردی!

 

 

وقتی امام علی علیه السلام از انصار می پرسید که چرا با غیر من بیعت کردید، جواب می شنید: چون تو اعلام خلافت نکردی! اگر تو زودتر گفته بودی حتما با تو بیعت می کردیم.

 

 

اینها همیشه منتظرند که امامشان سخن بگوید تا حرکت کنند، اما نمی دانند که همیشه اینگونه نیست.

 

 

همیشه قرار نیست امام جامعه صراحتا سخن بگوید،این تویی که باید تشخیص دهی و آیا بصیرت معنایی غیر از این دارد؟

 

 

اگر با افکار و اعتقادات رهبرت دم خور باشی و نظام فکری او را در سخنانش بیابی لازم نیست که در هر حادثه ای برایت فتوا بدهد تا تو حرکت کنی، بلکه قبل از آنکه لب بگشاید، ناگفته های او را می دانی.

 

 

امام حسین علیه السلام در شب عاشورا به اصحاب خود فرمودند که از تاریکی شب استفاده کنید و بروید.

 

 

آنان که حسین شناسند می دانند که نباید بروند.

 

 

امام وظیفه ی خود می داند که جان یارانش را بیهوده به خطر نیندازد، به همین دلیل به اصحابش می فرماید که اینها به من کار دارند و قصد جان مرا کردند، شما جان خود را نجات دهید.

 

 

اما تو وظیفه ای دیگر داری! تو نباید مصلحت سنجی کنی!

 

 

مصلحت سنجی کار امام جامعه است و کار تو فهم طلب امام از تو که شاید مثل این داستان کربلا خلاف حرف صریح امامت باشد.

 

 

اما امان از آن حزب اللهی نماهایی که دم از ولایت مداری می زنند ولی حاضر نیستند حتی سخنان ولی زمانشان را بخوانند تا بفهمند که او از آنها چه می خواهد. قضیه وقتی بدتر می شود که امام جامعه ی مسلمین بارها مطلبی را بیان می کند(مثلا چند بار در ظرف یک سال می فرماید: من به مذاکره خوشبین نیستم) اما عده ای هنوز منتظر می مانند تا ایشان حرفش را صریح تر بزند.

 

 

نه تنها نگفته های ایشان را هم نمی فهمند و نمی دانند، گفته های ایشان را هم نمی دانند و از روی جهل می گویند ما منتظریم رهبری نظرشان را بگویند!

 

 

دیگر از جان امامت چه می خواهی؟

 

 

نکند توقع داری او بیاید در صحنه و علیه سیاستمداران قاجاری مملکت شعار بدهد تا تو تصمیم بگیری که باید حرکتی کنی؟

 

 

قرارداد استعماری ژنو 7 ماه دیگر تمدید شد و این فرصتی است برای جبران قصورها و تقصیرها وگرنه مدیونیم!

 

 

به خدا قسم به خون شهدایمان مدیونیم!!!

 

 

وظیفه ی ما این است که:

 

 

ملت را بیدار کنیم!

تا بقیه ی دستاوردهای هسته ای را به غربی ها ندادند و به خاطر آن،به ما تبریک نگفتند! 

 

 

امام خامنه ای مدظله العالی:

 

 

بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد.(92/8/12)

 

 

موضع داشته باشید.

 

 

 

نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد... ؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا(93/5/1)

+


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 07:21 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

چرا اسرائیل حکومت دینی ندارد؟

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد عابدی:

 

“… اسرائیل یک کشور ِ لاییکه و حکومتی هم که تو اسرائیل وجود داره، این حکومت، حکومتِ دینی ِ یهود نیست. علتشم اینه که تو اسرائیل ۳ فرقۀ یهودی هست؛ یهودی‌ها ۴ فرقه‌اند، تو اسرائیل ۳ فرقه وجود داره: زِلوت‌ها و راسِنی‌ها و فِریسیَن‌ها. این ۳ فرقه الان تو اسرائیل وجود دارند و اختلافات‌شون به‌قدری زیاده که اگر دولت اسرائیل بخواد طبق یکی از این فرقه‌ها عمل بکنه، اون فرقه‌های دیگه شورش می‌کنند. و لذا ناچاراً این حکومتی که غاصبانه این‌جا درست شده، حکومتِ لاییکه؛ حکومتِ غیر دینی ِ یهوده…”


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 07:18 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

سید مجتبی امامی

پشتیبان اقتصادمان باشیم

شاید این مثال درست نباشد. اما زمانی که خانم کلینتون مسئولیت وزارت امور خارجه آمریکا را بر عهده گرفت. حزب دموکرات برنامه‌ای را آماده کرد که محتوای آن این بود که سیاست خارجی باید پشتیبان اقتصادشان باشد.

درهمین راستاحجم زیادی ادبیات ایجاد شد و کار فشرده‌ای آغاز کرد. یعنی سفارتخانه به سفارتخانه این موضوع را بررسی کرد که آیا موضع‌گیری آمریکا توسط  کشور الف انجام می‌شود یا خیر؟


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 04:09 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

دکتر عیوضلو

مبانی اقتصاد اسلامی شامل سه عنصر حق ، عدل و تعالی است و ویژگی های اقتصاد مقاومتی خودکفایی در تامین حد ضرورت، انعطاف پذیری و پایداری است.

اقتصاد مقاومتی، اقتصادی قائم به ذات و غیرقائم به غیر و همچنین اقتصادی با ثبات و پایدار است. 

این اقتصاد، اقتصادی مقاوم در برابر فشارهای خارجی و موانع داخلی و بحران های بین المللی است و استقامتی خوب در برابر ضربه ها و اختلال های بالقوه و بالفعل دارد.

اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است تا بتواند الگوئی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 04:07 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

داده نمای اقتصادی-2

در این داده نما خصوصیاتی که در «اقتصاد مقاومتی» وجود ندارد و رهبر انقلاب در جلسه تبیین این سیاست‌ها در تاریخ ۹۲/۱۲/۲۰ به آنها اشاره کرده‌اند، مرور شده است.

13921223_0125877

جهت دریافت با کیفیت بر روی عکس کلیک کنید


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 04:03 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

پایگاه بسیج و اقتصاد

باید پایگاه هاى بسیج تحولى در حوزه ى سواد عمومى اقتصادى ایجاد مى کردند که یک بسیجى سواد اقتصادى داشته باشد. البته منظور از سواد اقتصاد آشنایى با فرمول هاى غربى نیست بلکه منظور از سواد اقتصادى فهم پیام رهبرى است و اینکه وقتى ایشان فرمودند تولید ملى یا کارآفرینى، یک بسیجى بتواند آن را ترجمه کند. مقام معظم رهبرى اقتصاد مقاومتى را مطرح کردند که یعنى همین اقتصاد مبتنى بر کارآفرینى. ما نیازمند یک سواد عمومى اقتصادى مبتنى بر گفتمان انقلاب اسلامى ایران هستیم که از قانون اساسى شروع شده باشد، حرف هاى مقام معظم رهبرى، حرف هاى امام خمینى و پایه هاى اقتصاد اسلامى در احادیث و قرآن بفهمد تا درک کند که رهبرانقلاب چه مى گویند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 04:00 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

مسجد و اقتصاد

همان گونه که یک زمان به ما حمله ى نظامى شد و فهمیدیم که جهاد نظامى وظیفه ى ما است، در تمام پایگاه هاى مساجد و مدارس ما حتى مدارس راهنمایى کلاس آمادگى دفاعى و آموزش نظامى راه انداختند، پس از پنج سال که مقام معظم رهبرى حمله و کید دشمن در عرصه ى اقتصاد را معرفى کرده است و ما در پایگاه هاى بسیج و مسجدهایمان، کلاس هاى آموزش اقتصاد نداریم؟ آیا کسى شک دارد که مهم ترین و کارآمدترین حمله هاى دشمن به ما اقتصادى است؟ اگر از فکر خود استفاده نمی کنیم، ولىّ و رهبر که داریم. ولىّ ما فکر کرده و راهبردها را از پیش گفته است. تحریم اقتصادى را که داریم لمس مى کنیم، تحریم نفتى را که باید بفهمیم یعنى چه. تحریم نفتى و تحریم مالى دقیقاً یعنى چاقو گذاشتن روى رگ اساسى حیات کشور. تحریم هاى تجارى که از پیش بود را تا حد زیادى مى توان دور زد.

 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 03:58 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

چشم اسفندیار

در واقع پاشنه ى آشیل انقلاب حوزه ى اقتصاد است و دشمن هنوز به اینجا امید بسته و امیدهایش را هم به انحاى مختلف، از عناصر داخلى و تحریم هاى خارجى اجرایى کرده است. دشمن از روز اول انقلاب تحریم تحریم اقتصادى کرده است و روز به روز هم تحریم هایش را شدیدتر کرده است و به این تحریم ها امید بسته است. حتى برخى وقت ها تحریم هایى مى کند که چه بسا بیشتر به ضرر خودش است مانند تحریم هاى نفتى و انرژى. به این دلیل که دیگر هیچ راه حلى ندارد. به فرموده ى مقام معظم رهبرى تنها راه دشمن که علیه انقلاب امید بسته است اقتصاد است.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 03:57 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

تغییر مداوم قانون

آسیب شناسی اقتصاد مقاومتی: تغییر مداوم قوانین

نکتۀ اساسی دیگر این­که تصمیم­های خلق­‌الساعه و تغییر مداوم قوانین و مقررات، جزء ضربه‌­هایی است که به اقتصاد مقاومتی وارد شده و به مقاومت ملت ضربه می‌­زند. دولت و مجلس باید به این مسئله توجه داشته باشند و نگذارند سیاست­‌ها‌ی اقتصادی کشور دچار تزلزل و تغییرات بی‌­مورد و ناگهانی شود. باید دانست که تصمیمات خلق‌­الساعه در کشور می­‌تواند آسیب­‌های فراوانی را به دنبال آورد. از این رو نیاز به تأمل بیشتری در تصمیم‌­گیری‌­ها هستیم.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 دی 1393  ] [ 03:56 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]