سخنان پخش نشده صادق شهبازی در مناظره

سخنان پخش نشده صادق شهبازی در مناظره

:bulb: این بخش از برنامه مناظره از روی سایت برنامه حذف‌شده بود.

انقلاب ما فقط برای جابجایی تاج و عمامه و چادر و فکل نبود برای استقلال، عدالت و رفع نابرابری، آزادی و اجرای احکام اسلام بود که مهم‌ترینش قیام به قسط است.

اقدام خلاف این آرمان‌ها خلاف انقلاب است. ضدانقلاب، فقط رقاصه‌های تلویزیون‌دار کالیفرنیانشین و لندن‌نشین نیستند.

مسئله فراتر از فساد است، مسئله تبعیض نهادینه‌شده است، با کسی که سوءاستفاده کرده برخورد نمی‌شود چون همه منفعت دارند

سقف حقوق بیست‌میلیونی را از کجا آورده‌اید؟

حتی قانون مدیریت خدمات کشوری هم تبعیض را نهادینه کرد، این تفاوت یک‌به‌هفت حقوق کارگر و مدیر را از کجا آورده‌اید؟

نمی‌شود موقع انقلاب تئوریسین‌های انقلاب، تفاوت حقوق کارگر و مدیر را نقد کنند، بعد چهارتا تکنوکرات، نسخه‌های صندوق بین‌المللی، پول، بانک جهانی و نهادهای سرمایه‌داری را در کشور اجرا کنند.

نه مجلس شفافیت را تصویب می‌کند نه دولت برخورد می‌کند.

چنان‌که رسانه‌ها می‌گویند، ظاهراً سه بار هیئت‌وزیران حقوق خودشان را افزایش داده‌اند، هیئت‌مدیره‌ها که چنین حقوقی گرفتند، به هیئت دولت نگاه کردند.

به‌تصریح سخنگوی قوه قضائیه ۲ وزیر دولت لیست اموالشان را نداده‌اند.

جناح محافظه‌کار و غرب‌زده تنها پرونده‌های جناح مقابل را بازنشر می‌کنند.

دو جناح در حال سرگرم کردن مردم به سبک عموپورنگ هستند که کی از همه تمیزتره من من من من!

این تبعیض اشرافیت درست کرده است.

امام می‌گفتند نتیجه اشرافیت، ظلم و دیکتاتوری به مردم و خضوع مقابل نهادهای خارجی است.

نتیجه این وضع این شده در ادارات و بیمارستان‌ها ورقه زده‌اند اعتراض و توهین به مسئول و کارمند، شلاق و حبس و… دارد. مردم فقط وظیفه داشته باشند و حق نداشته باشند؛ یعنی شعار مردم‌سالاری بدهیم ولی مردم‌سواری کنیم.

این‌ها نتیجه اشرافیت، نیاوران نشینی و شمال شهرنشینی است.

بعد برای افزایش ناچیز حقوق معلم‌ها یک فرم ارزشیابی وحشتناک با شاخص‌های عجیب‌وغریب بگذاریم.

نقد طرح تحول سلامت، منطقه ممنوعه شده است. در صداوسیما نمی‌گذارند، طرح تحول نقد شود، برنامه ثریا و مناظره و… را تعطیل کردند.

به مدیر ۵۰ میلیونی گیر دادیم به پزشک متخصص دولتی که ۵۰۰ میلیونی می‌گیرد گیر ندادیم

طرح تحول سلامت، کارانه پزشکان را ۲٫۵ برابر کرده است.

با قانون مدیریت خدمات کشوری هم بیست میلیون حق نداشتید. ۱۹ میلیون و ۸ میلیون خیلی باهم فرق دارند.

راه‌حل در نهج‌البلاغه است. امیرالمؤمنین (ع) در عهدنامه مالک اشتر می‌فرمایند. إِنْ ظَنَّتِ الرَّعِیهُ بِک حَیفاً فَأَصْحِرْ لَهُمْ بِعُذْرِک وَ اعْدِلْ عَنْک ظُنُونَهُمْ بِإِصْحَارِک.

امروز همه مسئولین کشور (جز رهبری که همه ساده‌زیستی‌اش را می‌دانند) در موضع اتهام هستند. تنها راه اعلام عمومی اموال و حقوقشان است. هم قانونی بشود، هم تا قانون بیاید داوطلبانه این کار را انجام دهند.

رئیس‌جمهور بیانیه دادند گفتند ظرف یک ماه قانون بیاید و حقوق علنی در سایت وزارتخانه‌ها و سازمان مدیریت اعلام بشود. الآن چند ماه گذشته است. از ایشان دعوت می‌کنیم، حقوق و اموال خود و مشاورین، معاونین و وزرایشان را در سایت ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند تا بقیه یاد بگیرند

yon.ir/pQRzz

pavaraqi.ir

@pavaraqi


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 خرداد 1396  ] [ 09:45 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

نظر برادر یلماز درباره انتخابات

بسم الله الهادی

:dart: در پاسخ به پرسش محمد جبارپور: «مشکل کجاست؟»

:bulb: نظر برادر محمد یلماز (مسول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر):

راجع به اینکه چرا طیف اصولگراها شکست میخورن، به نظرم این اصلا مسئله‌ی خرد و تکنیکی‌ و قابل تغییری (حداقل به راحتی قابل تغییری) نیست، به نسبت هویت ایرانی-اسلامی-انقلابی مردم ایران و ماهیت اصولگرایی برمی‌گرده.

مشکل اصلی، اهل «حق» نبودنِ اهل حقه.

امیدوارم یک روز متوجه بشیم که علت شکست‌های همیشگی، تاکتیکی نیست.

عمده‌ی رأی روحانی، رأی ترس و نفرت و لج نسبت به اصولگراها و گفتمان‌شون و یکدست شدن حکومته، که احمدی‌نژاد و گفتمان او توان بیشتری برای جلب این رأی (و البته رأی کسانی که از سر نفرت و ترس و لج نسبت به روحانی به اصولگرایان رأی میدن) رو داره.

مردم ایران انقلابی اند و طرفدار تغییر و همواره به کسی که بیشتر از بقیه نماد شکستن شبکه‌ی قدرت حاکمه و ایجاد تغییره رأی دادن. احمدی‌نژاد هم واقعاً انقلابی‌ترین گفتمان و اصلی‌ترین مخالف وضع موجود بود و اومدنش هم واقعاً بیشترین تغییرات رو در حکومت ایجاد می‌کرد (به نفع انقلاب و مردم)، و خواست مردم هم همین بود. بزرگان دو جناح هم این رو میدونن و شکی ندارند راجع به رأی بالا -و خیلی بیشتر از 88- احمدی‌نژاد.

به طور کلی در ایران دو نیروی اصلاحی وجود داره. یکی نیروی اصلاحی اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها که می‌خواد وضع فعلی رو به سمت غربی شدن و هضم شدن کامل در جامعه‌ی جهانی اصلاح کنه، و یکی نیروی اصلاحی انقلابی‌های آرمانگرا که می‌خواد وضع فعلی رو به سمت آرمان‌های انقلاب و شیعه (همون فهم اسلامی-ایرانی که مردم ایران از اصل دین دارند، نه اون دینی که اصولگراها و ولایتمدارها می‌فهمند) اصلاح کنه. نیروی اصولگرایی (ولایتمداری) اساساً نیروی محافظه‌کار و بدون گفتمان و طرح سیاسیه و تا وقتی مردم ایران این روحیه انقلابی شون رو داشته باشند، نمی تونه مورد توجه و محبوبیت مردم ایران و منتخب اونها برای صحنه سیاسی ایران باشه (یعنی حتی همین رأی مردمی کمی که داره هم از سر شوق و محبوبیت نیست، بر خلاف احمدی‌نژاد).

و البته در جدال بین این دو نیرو هم مردم ما با توجه به همون خصوصیات ایرانی-شیعی شون (که باید پاس بداریمش) نیروی دوم رو ترجیح دادند هر وقت که امکان انتخابش رو داشتند. و امروز هم نسبت به 57 باتجربه تر هم شده ملت ما الحمدلله (بر خلاف حزب اللهی ها که عقبگرد و سقوط کردند).

راجع به اینکه چرا تحلیل شون از مردم و پیش بینی‌هایی که می‌کنند اشتباه درمیاد:

اولا به نظرم یه عده از خط ده های اصولگراها که دست بالا رو دارن، پیش بینی شون درست بود. یعنی با پیش بینی و اطمینان به اینکه رئیسی انتخابات رو می‌بازه و روحانی رئیس جمهور میشه، رئیسی رو وارد انتخابات کردند و یه تیر و سه نشون زدند.

ثانیاً و اصل ماجرا و فارغ از اون اندک امنیتی پشت پرده، حرف شما درسته که فهم و تحلیل بسیار پایینی حاکم ه تو این ور و هیچ تحلیل درستی ندارند از مردم و جامعه (که این فاجعه باره. می ترسم بعد از فروپاشی نظام بفهمند که تو جامعه چه خبره). علتش به نظرم این ه که علم و فکر عمیق تو این طرف رونق نداره (و حتی نیاز بهش حس هم نمیشه، و حتی باهاش مخالفت جدی وجود داره) و نتیجه‌ش میشه همین. خود این هم به عوامل مختلف اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی حاکم به اصولگرایان و حزب الهی ها برمی‌گرده که بحثش مفصله.

به نظرم مشکل با ایجاد اتاق فکر حل نمیشه، بلکه مشکل تو لایه های بنیادین تره. اتفاقا اصولگراها به نظرم اتاق فکر دارند، اما آنها به کار نمیان، به خاطر سطحی بودن.

البته مهم تر اینه که اراده ی اصلاح وجود نداره. و حتی نیاز ش حس نمیشه.

وحدت رو هم من مشکل اصولگراها می دونم، نه راه حل مشکل شون. یکی از عوامل بازدارنده ی تفکر تو حزب الهی‌ها همین تصور غلطه.

*محمد جبارپور، فرمانده اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق

pavaraqi.ir

@Pavaraqi


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 خرداد 1396  ] [ 09:22 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

انسان‌شناسی انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری

انتخابات و غریزه؛ غلبه و تقدم غریزه جنسی بر گرسنگی/میلاد حاجی پروانه

:bulb: تحلیلی انسان¬شناختی بردوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان داد نیاز برای ارضا غریزه جنسی، بیشتر از نیاز برای غریزه گرسنگی است و بحران جنسی عمیقتر و فراگیرتر از بحران اقتصادی است. شاید مسئله غریزه جنسی در شهرهای بزرگتر نمود بیشتری داشت اما گمان میشد شهرستانها و شهرهای کوچک مسئله غریزه گرسنگی و به تبع آن فقر را دارند و این قرتی بازیها برای شهرهایی است که شکمشان سیر است. بزرگترین اشتباه جناح اصولگرایی و رئیسی این بود که باور داشتند نیاز به غریزه گرسنگی عمیقتر و فراگیرتر است در حالیکه روحانی، کمپینش را کم¬اعتنا به غریزه گرسنگی و مبتنی بر "ارضا راحت¬تر غریزه جنسی" طراحی کرد

روحانی غریزه جنسی را غریزه اصلی قرار داد و سپس غریزه قدرت را. کمپینش نشانه¬های آشکار و پنهانی در کنار هم قرار داد تا مخاطبانش پیامش را درک کنند و مخاطبانش هم به خوبی درک کردند. بارزترین فیدبک جریان سوتین¬های بنفش بود برای حمایت از ایشان.

کمپین روحانی، رنگ بنفش را که معروف است برای فیلم های پورن، انتخاب کرد.در سخنرانی های و فیلمهای تبلبغاتب بر روی مسئله شادی تاکید کرد. همه میدانیم که شادی در مختصات کنونی ایران، چه معانی را متبادر میکند و اینکه نباید شاد بودن را از مردم بگیریم چه معانی را متبادر میکند. تاکید چندباره بر اینکه نباید در زندگی مردم دخالت کنیم و بگذاریم آنطور که میخواهند زندگی کنند. و همه میدانیم بگذارم زندگی کنم، از دهه هشتاد اوج گرفت برای اینکه این ایده را جا بیندازد، حکومت و سیاست لازم نیست برای من کاری انجام بدهید، فقط برای ارضا غرایز من دست انداز ایجاد نکن. و همه میدانیم که دهه هفتادی ها و هشتادی ها به عنوان آینده ایران، چقدر این ایده را باور دارند و بر اساس آن عمل میکنند. گردهمایی آنان در کوروش و چند شهر بزرگ یادمان نرفته است. لازم نیست روحانی شعر ما گلهای خندانیم را بخواند تا نشان بدهد، آینده همراه اوست، او ایده آینده را پیشبرد و برنده شد.

روحانی این پیام را تولید و مبادله کرد که در دولتش امکان ارضای غریزه جنسی راحتر است. در این صورت میتوان راحت¬تر زندگی کرد. به همین خاطر بر روی خانواده و ازدواج تاکید نداشت چون امکان ارضا غریزه جنسی را محدود میکرد.

در حالیکه رئیسی بر روی سیاستهای خانواده و ازدواج تاکید داشت و به مخاطبان این پیام را مخابره میکرد که امکان ارضا غریزه جنسی محدودتر و البته سخت تر است.

روحانی هم در ترسیم چهره رئیسی، بر قاضی بودن وی، دست گذاشت که او "اهل بگیر و ببند" است دوست و هم تیمی اش اهل "لوله کردن". پس مراقب باشید که اینها میتوانند امکان ارضا غریزه جنسی را محدود میکنند دیدار رئیسی با تتلو از زاویه دید نگارنده اینگونه تفسیر میشود که راهی بود برای نقابله با چهره ای که روحانی از رئیسی ترسیم کرده بود. رئیسی میخواست بگوید من اهل بگیر و ببند نیستم، ببینید پذیرای تتلو هستم.

رئیسی به طور واضح غریزه گرسنگی را هدف قرار داده بود و اسم دولتش را کار گذاشته بود تا بتواند مشکل گرسنگی را برطرف کند. او خود را ناجی بحران اقتصادی معرفی میکرد. در حالی که احساس میکرد مردم در دریای گرسنگی در حال غرق شدن هستند. او معتقد بود 25 میلیون فقیر داریم. حال آنکه ارضا غریزه جنسی¬شان ضروری¬تر از گرسنگی بود.

همچنین آقای رئیس باور داشت که غریزه گرسنگی مقدم بر غریزه جنسی است به همین خاطر بعضی ها او را مارکسیست گرا خطاب کردند.

روحانی در گام دوم غریزه قدرت را امکان ارتباط و تاثیرگذاری بر دیگری است را برجسته کرد. در دولت روحانی امکان ارتباط راحت تر است. شعارهای گسترش پهنای باند اینترنت و مقابله با فرستنده محوری صداوسیما و از طرف دیگر شعارهای مبارزه با حصر و آنچه شادی را از جامعه میگیرد، کدهایی بود که مردم به خوبی آن را دریافت میکردند.

در حقیقت روحانی غریزه قدرت را مکمل غریزه جنسی قرار داد. چون امکان راحت تر غریزه جنسی نیاز به امکان ارتباط راحت تر دارد. اینترنت و آزادی در دسترسی به دیگری، شعارِ امکانِ راحتر ارضا شدن غریزه جنسی را باورپذیرتر میکند و امکان اعتماد به روحانی را بیشتر.

میلاد حاجی‌پروانه، دانش‌آموخته دوره چهارم کارشناسی‌ارشد فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق است.

pavaraqi.ir

@Pavaraqi


ادامه مطلب
[ دوشنبه 1 خرداد 1396  ] [ 04:00 ب.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

تحلیل پرویز امینی از جمنا

✅ جمنا و نقد بنیادین دکارت

🔴 دکارت فیلسوف جریان‌ساز دوره جدید غرب، مثل سایر فیلسوفان مدرن، فیلسوفی متودیک است و به مسئله روش اهمیت داده است. دکارت می‌گفت چرا اینچنین آراء متکثر و متفاوتی وجود دارد درحالیکه انگیزه حقیقت‌جویی از یک طرف و نیروی عقل به شکل برابر از سوی دیگر، در همه آدمیان گذارده شده است؟

🔴 پاسخ دکارت این بود که روش مطمئنی برای رسیدن به حقیقت و واقعیت نیست وگرنه بین آدمیان بنا به آن دو پیش‌فرضی که گفته شد (انگیزه حقیقت‌جویی و نیروی مشترک عقل) این اختلاف نظرها پدیدار نمی‌شد. بنابراین دکارت روش ریاضی را به عنوان روش مطمئن و قابل اتکا پیشنهاد کرد.

🔴 فیلسوفان مهم دوره مدرن، نقدهایی به دکارت داشته‌اند و ازجمله اینکه روشی دیگر برای فلسفیدن پیشنهاد کرده‌اند. کانت روش استعلایی، هگل روش دیالکتیکی، هوسرل روش پدیدارشناسانه و... پیشنهاد کرده‌اند.

🔴 اما به نظرم از بنیادین‌ترین نقدها به دکارت را جمنایی‌ها کرده‌اند و احتمالا اگر در دوره دکارت بودند، نقد آنها چنان ویرانگر بود که می‌توان گفت تفکر در غرب می‌توانست صورت دیگری غیر از آنچه امروز پیدا کرده است، پیدا کند. جمنایی‌ها از تأسیس تا آخرین تصمیمات خود (انصراف قالیباف) نشان دادند که پیش‌فرض دکارت ایراد دارد که تصور کرده است خداوند عقل را به یکسان بین آدمیان  تقسیم و توزیع کرده است!

✳️ توضیح: این مطلب را از آغاز شکل‌گیری جمنا گفته و نوشته بودم و هر بار به ملاحظه‌ای از انتشارش منصرف شدم. ولی با اعلام خبر فعالیت و تداوم جمنا بعد از انتخابات، احساس کردم دیگر ملاحظه‌ای ندارم.
@Parvizamini_ir 


ادامه مطلب
[ دوشنبه 1 خرداد 1396  ] [ 11:35 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

مردمی که هستند؛ مردمی که نیستند!

#مردم پای کار #جنگ هشت ساله که می آیند مردم اند!
#مردم با این همه سختی و وعده وعیدهای توخالی مسئولین، بازهم پای صندوق های رای که می آیند، مردم اند!
#مردم به کاندیدای ما که رای نمی دهند، می شوند #اهل_کوفه و شکم پرست و ان الله لایغیر بقوم ...

#خود_نخبه_پنداری

 

منبع: آنتی حزب‌اللهی


ادامه مطلب
[ دوشنبه 1 خرداد 1396  ] [ 09:14 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

میوه انتخابات در عربستان

بیانیه ضدایرانی نشست ریاض

:small_blue_diamond:بر خطرناک بودن مسئله موشک‌های بالستیک ایران تأکید می‌کنیم.

:small_blue_diamond:نقض قواعد بین‌المللی روابط دیپلماتیک از سوی ایران را محکوم می‌کنیم.

:small_blue_diamond:اقدامات ثبات‌زدای ایران و حمایت این کشور از تروریسم و افراط‌گرایی را رد می‌کنیم.

:small_blue_diamond:تصمیم خود برای ایجاد «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» را اعلام می‌کنیم.

:small_blue_diamond:آماده‌ایم تا برای مبارزه با تروریسم، نیروی نظامی‌ای به استعداد ۳۴۰۰۰ نفر تشکیل دهیم.

http://fna.ir/3KTVTZ

دکتر ضمیریان:

:bulb: میوه انتخابات ایران در ریاض چیده شد!

:bulb: آیا خون شهید اسداللهی‌ها در سوریه هدر خواهد رفت؟

Pavaraqi.ir

@pavaraqi


ادامه مطلب
[ دوشنبه 1 خرداد 1396  ] [ 09:05 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

انقلابی‌ها به مسجد نزد مردم برگردند

#یادداشت #مسجد #نیروهای_انقلابی

🔻لابه‌لای تصمیم‌های‌ انقلابی‌مان، به دهات خودمان برگردیم!

چند سال قبل، شاید سال 91، برای اولین‌بار و به بهانه گرفتن دی‌وی‌دی‌های جشنواره عمار با یکی از دوستان به ساختمان جبهه فرهنگی انقلاب (راه) در خیابان 16 آذر رفتم. اتفاقا آن‌جا بودیم که وقت اذان شد و من در ذهنم جست‌وجو می‌کردم که در این اطراف، نزدیک‌ترین مسجد کجاست. جواب ساده‌ای شنیدم که آن زمان باور و پذیرش آن برایم سخت بود: «مسجد کمی دور است، خودمان اینجا نماز جماعت می‌خوانیم» و بساط جماعت در وسط حسینیه هنر برپا شد و «يکي از ما که زنجيرش رهاتر بود، بالا رفت» و به امامت ایستاد و الباقی به او اقتدا کردیم. بعد از نماز همگی خرم و خندان قدح باده به دست، سرمست از اقامه نماز جماعت در اول وقت بودند و من هاج و واج مانده بودم که یعنی چه؟! چرا عوامل جشنواره «مردمی» فیلم عمار نمازشان را در همین‌جا می‌خوانند و زحمت به خود نمی‌دهند تا نماز را در مسجدی، همراه با «مردم» بخوانند.

مدتی گذشت و غیر از جبهه فرهنگی انقلاب، به جبهه‌ها و سنگرهای دیگر انقلاب اسلامی در خیابان‌های مختلف تهران گذارم افتاد و با بعضی از سرداران و افسران مختلف جنگ نرم آشنا شدم. کم‌کم متوجه‌ شدم که در بنگاه‌هایی که به نام جبهه‌های مختلف فکری و فرهنگی و خانه‌هایی که به اسم فیلم و موسیقی و مستند و کارتون و گرافیک و ... بنا شده است و عده‌ای افسر و سردار جنگ نرم مشغول ادای تکلیف هستند، همگی در ساختمانشان اتاقکی دارند که نمازخانه‌ای است و نماز جماعت اول وقت در آن برگزار می‌شود.

بعدا با خیلی از این دوستان آشنا شدم که از دهات و شهر خود بریده‌ بودند و گه‌گدار فقط برای دیدار با خانواده به دیار خود می‌رفتند و مقیم تهران شده بودند. یعنی اطراف خودم بچه‌های دغدغه‌مندی را می‌دیدم که از شهر و دهات خود به تهران کوچ کرده بودند و در جبهه، خانه یا ... مرکز فعالیت خود مستقر بودند و با حلقه محدود اطرافیان خود که عموما از جنس خودشان بودند، مسائل انقلاب را تحلیل می‌کردند و همان‌جا هم نسخه‌اش را می‌پیچیدند و به محصول می‌رسیدند و از طریق فضای مجازی به انبوه مخاطبان خود می‌فرستادند. انقلابیونی که شاید در طول هفته با ده نفر خارج از محدوده رفقای خودشان ارتباط نداشتند و در محیطی ایزوله نفس می‌کشیدند؛ اما برای انقلابیگری مردم کل ایران نسخه تجویز می‌کردند. نسخه‌هایی که به «هم‌نفسی» با مردم نمی‌انجامید و از طریق دیجیتال‌های الکترونیکی برای‌شان پست می‌شد.

بعدها خودم هم به همین بلا دچار شدم و دیگر برایم عجیب نبود که چرا نماز جماعت را در محل کار می‌خوانیم و غذا را همان‌جا می‌خوریم و احتمالا همانجا هم شب به استراحت می‌پردازیم.

به نظرم یکی از ایرادهای جریان انقلابی، همین ایزوله شدن ماست. مایی که در میان مردم نیستیم و از دور داریم برای‌شان نسخه تجویز می‌کنیم نه در میان‌شان می‌رویم و نه به میان خود راه‌شان می‌دهیم. کار انقلابی را در جمع شدن در تهران و در ساختمان‌های ایزوله و انجام کارهای ملی با بودجه‌های نجومی تعریف کرده‌ایم و از شهرهای خود بریده‌ایم. از انجام کار کوچک ابا داریم. عارمان می‌شود برویم و در مسجدی در کنج روستایی و چند بچه را کنار خود بنشانیم و با او هم‌صحبت شویم. هم با آن‌ها فوتبال بازی کنیم و هم اندکی تفکر انقلابی را برای شان بگوییم. باید حتما مقیاس کارهایمان جهانی باشد والا ذوق و استعداد و دانش و هنرمان به هدر رفته است.

نمی‌خواهم تحلیل انتخاباتی ارائه کنم و شروع کنم به شریح علت شکست نیروهای انقلابی در انتخابات‌های اخیر. سوادش را هم ندارم. تا الان که هنوز چند ساعتی از پایان انتخابات نگذشته است، مطالب متعددی دیده‌ام که جوانان انقلابی را به شروع کار دوباره و تلاش برای روشنگری و ترویج گفتمان اتقلاب اسلامی دعوت می‌کند. غرضم از این نوشته این بود که بگویم لابه‌لای تصمیم‌های انقلابی که می‌گیریم، تصمیم بگیریم که به مسجد شهر و محله خودمان برویم و آنجا سنگر بزنیم. شاید نتوانیم کار بزرگی آن‌جا بکنیم. شاید توان و استعداد شهر و روستای ما به اندازه‌ای نباشد که محصول استاندارد تولید کنیم، اما مطمئن باشیم که تاثیر این کارهای خورده ریز در «هم‌نفسی»، کمتر از کارهای استاندارد مجازی نیست.

کمی با بچه‌ها فوتبال و پینگ‌پنگ بازی کنیم و کمی همراه آن‌ها مطهری، بهشتی، شریعتی، خامنه‌ای بخوانیم. نه با هدف انتخابات، که با هدف احیای نسل انقلابی مطالبه‌گر و عدالت‌جو.
@minishazde

کانال #سنگر_مسجد | @masjed_sangar


ادامه مطلب
[ دوشنبه 1 خرداد 1396  ] [ 08:09 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

دیواری که رئیسی کشید

کدام دیوار، کدام پیاده‌رو؟
قبل از هر چیز باید بدانیم که مردم با #حس_زیبایی_شناسی انتخاب می‌کنند و نه با استدلال که البته شرحش را در یادداشتی قبل از انتخابات نوشته‌ام، بنابراین تحلیل رای آن‌ها نیز می‌بایست بر همین اساس باشد.
مساله این بود که یکی می‌گفت نه به حسن و یکی می‌گفت نه به ابراهیم، یعنی هر یک سعی کردند زشتی یکدیگر را نمایان کنند که البته همین #گفتمان_سلبی نشان غیر الهی بودن هر دو گروه است.
شیطان وقتی موفق شد آدم و حوا را با #وعده_دروغ بفریبد نتیجه‌اش آشکار شدن #زشتی_های آدم و حوا برای یکدیگر بود. بنابراین آشکار کردن زشتی نتیجه فریب شیطان است. به خلاف اولیاء الهی که اگر از کنار لاشه سگ هم عبور می‌کردند زیبایی دندانش را آشکار می‌نمودند.
بنابراین اولین زیبایی الهی #گفتمان_ایجابی است که هر دو گروه از بی‌بهره بود.
آن چیز که باعث شد سید ابراهیم در چشم مردم عامی زشت‌تر از حسن جلوه کند. #اشرافیت_سیاسی او بود. مردم می‌فهمند که هیچ کس میان پیاده رو دیوار نخواهد کشید اما سال‌هاست که میله بین مردم و مسئولین را در نماز جمعه و همه اجتماعات می‌بینند، مردم می‌بینند که گروهی خود را بالاتر از آنان می‌پندارند و حالا هم که می‌خواهد به «درد آن‌ها» برسد «خود آن‌ها» را نادیده می‌گیرد. مردم نادیده گرفتن دردهایشان را از نادیده گرفتن خودشان زشت‌تر می دانند و نمی‌خواهند کسی در پیاده‌روی #شخصیت آن‌ها #دیوار_دستور بکشد و تعیین تکلیف کند.
بنابراین کار درست، داشتن #گفتمان_ایجابی و به رسمیت شناختن #مردم است. و این همان انقلاب اسلامی است که میزانش رای مردم است و نه مسئولین.

منبع: @khedmatnevesht


ادامه مطلب
[ یک شنبه 31 اردیبهشت 1396  ] [ 09:46 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

جهادی باشیم مثل عبدالله

اگر بعد از حدود ده سال از فوت #حاج_عبدالله_والی، همچنان برگه های رای از صندوق های بشاگرد به نفع جریان انقلابی بیرون می آید، پس ما داریم راه را اشتباه می رویم.
لطفا خود عمار پندارها و بصیرت پراکنان به جای برگزاری جلسات نخبگانی و ...، لباس کار بپوشند و برای مردم جان بدهند.
منبع: آنتی حزب‌اللهی


ادامه مطلب
[ یک شنبه 31 اردیبهشت 1396  ] [ 09:29 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]

آزادی بیانی که ویژه افراد خاص هست

آقایون نظام مقدس جمهوری اسلامی! آیا این فقط حسن روحانیه که می‌تونه در عرض یک ماه، قوه‌ قضائیه‌ مملکت و سپاه و بسیج و صدا و سیما و کوفت و زهر مار را با خاک یکسان کند و «تو» هم نشنود یا من و ما هم آزادیم که مدعی باشیم دستگاه قضا، جز اعدام و بگیر و ببند و حصر علما و ال و بل، هیچ کارنامه‌ دیگری ندارد؟!

#حسین_قدیانی

Pavaraqi.ir

@Pavaraqi


ادامه مطلب
[ یک شنبه 31 اردیبهشت 1396  ] [ 08:24 ق.ظ ] [ حمید درویشی شاهکلایی ]